Válaszút előtt áll a román állami vasúttársaság (CFR) – jelentette ki Szentes József, a társaság vezérigazgatója.
„Idén lesz húsz éve, hogy megtörtént az első vasúti reform – nem tudom, hogy a reform szót tegyem-e idézőjelbe vagy ne. Húsz éve léteznek a nagy romániai vasúttársaságok. És íme, megalakulása után húsz évvel, a megvalósításokkal és hiányosságokkal együtt, a CFR utasszállító részlege válaszút előtt áll, akárcsak a teljes romániai vasútrendszer. Olyan döntéseket kell meghoznunk, amelyek nem tűrnek több halasztást. Szükséges, sőt, kötelező egy radikális paradigmaváltás a vasúti rendszer működtetésében, enélkül Románia nem lesz képes elérni fejlődési célkitűzéseit. Ehhez befektetésekre és új vasúti járművekre van szükségünk” — fejtette ki Szentes.
A vezérigazgató elmondta, hogy Svájc 2005 – 2015 között 13,4 milliárd eurót fordított új vasúti járművekre, míg Románia a Desiro márkájú vonatok (képünkön) 2002-2009 közötti megvásárlása után semmit nem fektetett új kocsik és mozdonyok beszerzésébe — írja az Agerpres.